vrijdag 3 februari 2017

Tiny pleasures #4.


Een buitenlandse supermarkt bezoeken of
die exotische winkel in jouw buurt.

Eén van de leukste activiteiten tijdens de vakantie in
het buitenland is boodschappen doen. Het gaat mij dan niet
om de activiteit "boodschappen", maar wel om de buitenlandse
supermarkt. Laat mij maar een tijdje rustig rondkijken, langs de
schappen lopen en kijken naar wat ze anders verkopen dan bij ons.

In 1992 bijvoorbeeld ben ik op vakantie geweest naar de Verenigde
Staten samen met een vriendin. De supermarkt was een hele
belevenis. Hij was extreem gekoeld (vooral in Florida) en hij was
immens groot. Geweldig. Er viel zoveel te zien. En dan was een deel
van de winkel ook nog ingericht met de naam "XL". Dat was echt zo
mooi om te zien; zakken cornflakes van 10 kilo of een pot jam van
1 kilo. Allemaal artikelen met een absurde afmeting. Ik probeerde
mij toen de koelkast en de voorraadkast in een huis voor te stellen.

Anderhalf jaar geleden waren we op vakantie in Wales en deden we
onze boodschappen bij de Aldi. Dat was grappig, want de indeling,
de uitstraling en vele artikelen waren hetzelfde als bij mij in het dorp.
En toch was het anders en hadden ze natuurlijk ook echte Engelse
producten en producten van Wales. We waren helemaal gek op drie
artikelen; Gingerbreadkoekjes, bepaalde flessen haarconditioner
(coconut en framoos), maar vooral op de anderhalve literflessen
Pink Lemonade. Eigenlijk vooral Lotte en ik. De fles zag er heel
leuk uit (roze drank), er zaten 0 caloriën in en hij was zo lekker.
We hebben natuurlijk van alles mee naar huis genomen, maar de
koekjes en de Pink Lemonade waren te snel op.



We zijn nog steeds op zoek naar iemand die op vakantie
gaat naar Wales en die voor ons met name de Pink Lemonade
wilt meenemen. We hebben nog steeds niemand gevonden,
dus als je iemand kent.................

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten