vrijdag 17 februari 2017

Tiny pleasures #6.


Een lucht vol schaapjeswolken.

Het is heerlijk om naar de wolken te kijken. Het
liefst rustig in een stoel of liggend in het gras.
Het moet dan wel mooi weer zijn, niet in een
jaargetijde als deze. Dan is de lucht namelijk
meestal grauw. Behalve afgelopen woensdag toen
was het heerlijk en zag ik heel veel schaapjeswolken.

In de zomer heb je vaker een mooie blauwe lucht
en ook wolken in de vorm van schaapjes.
Dan zijn ze zo gebobbeld als plukken watten. Als je
goed kijkt, zie je zelfs allerlei dieren in de wolken,
maar daar ben ik niet zo goed in. Ik geniet gewoon
van het mooie weer en van de lucht. 

Kijken naar de lucht is rustgevend, althans voor mij.
Ik geloof dat er zelfs een club of zoiets is waar je lid
van kunt worden en waar iedereen gek is op wolken.
Dat lijkt mij heel bijzonder zo'n wolkenclub. 

Kijken naar de lucht doe je als je wilt weten wat voor
weer het is, of het droog blijft of dat het gaat regenen
of stormen, maar het heerlijkste is in de tuin in een
tuinstoel zittend met iets te drinken en je voeten op
een bankje. En dan naar de wolken kijken. Ze bewegen
en drijven dan over. Dat is leuk om te volgen. Ook
veranderen ze steeds van vorm en ook de kleur heeft
verschillende tinten wit, witter, witste. Op vakantie
kan ik tijden naar de lucht, de wolken en het weer
kijken. Het mooiste vind ik het als we op vakantie zijn
in de bergen. Daar kan de lucht namelijk iedere vijf
minuten anders zijn. Heel mooi, maar ook heel donker
en verraderlijk. Dat laatste is niet zo leuk. 





Geef mij maar lekker weer met mooie blauwe
lucht, gezellige wolken en relaxed zitten in de tuin.

Fijn weekend allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten