zondag 26 februari 2017

Winterbloesem.


Bij mij thuis staat in de voortuin een struik
waarvan ik geen idee heb hoe hij heet. Dus
als iemand het wel weet, hoor ik het graag.
Deze struik is de enige in onze tuin die in de
winter een soort bloemetjes heeft. Het zijn
mooie bloemetjes in verschillende rose-tinten.

In de winter staat de struik te bloeien en in
de lente komen er allemaal bladeren aan
die blijven hangen tot de herfst. Alleen
bladeren, geen bloemen of iets anders.
De struik zit bomvol met bladeren. Op zich
vind ik dat altijd mooi, maar ik mis de
rose-bloemetjes wel altijd. De grote
bladeren geven ons wel altijd veel privacy.






Ik ben helemaal geen wintermens, want
ik heb best wel een hekel aan de kou en
zo. Maar deze lieve bloemetjes geven de
winter wel altijd kleur voor mij. Misschien
hou ik toch een klein beetje van de winter.
Eigenlijk geven ze mij aan dat de lente er
aan zit te komen. Jippie.Ik vind het fijn dat
wij deze struik in onze tuin hebben staan.
Het is echt genieten als ik uit het raam kijk.

Misschien hebben jullie ook wel een mooie
struik voor de deur staan. Geniet er van.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten