zondag 12 maart 2017

Mosterdsoep met schorseneren.


Dit weekend wilde ik weer eens een andere soep maken,
nl uit het kookboek van de Veldkeuken. Ik koos voor de
soep met schorseneren, iets dat steeds de vergeten
groenten worden genoemd. Het was ook best lastig om
ze in de groentewinkel te vinden, want ze hebben er niet
zoveel van als bijvoorbeeld wortelen of zo.Ik moet ook
eerlijk bekennen dat ze er niet zo mooi uit vond zien. Ze
zaten namelijk onder de aangekoekte aarde.




Voor de bouillon had ik een ui, een prei en een wortel
nodig. Tot nu toe maakte ik altijd soep met heel veel
groenten en bouillon van een blokje die ik dan kookte
en met een mixer glad mixte en dan had ik soep.
Nu moest ik met ui, prei, wortel en water zelf bouillon
maken en daarna de groenten weggooien.
Terwijl de bouillon aan het trekken was, ging ik de 
schorseneren schillen. Ik vond ze een beetje op
asperges lijken. 



Uiteindelijk maakte ik de soep met boter, bloem en de bouillon.
Daarna ging de mosterd erin en als laatste gingen de
schorseneren erbij.


Ik vind het altijd leuk om een nieuw recept te maken.
Dit keer heb ik zelf weer allerlei nieuwe dingen geleerd.
En de soep, die was heerlijk en zal nog wel vaker
gemaakt worden.
Er staan nog veel meer lekkere recepten in het
mooie kookboek van de Veldkeuken. Ik ga er
zeker nog meer van maken.

groet,
Marijke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten