vrijdag 3 maart 2017

Tiny pleasures #7.


Keep a journal of your summer
Een dagboek bijhouden van je vakantie

Een dagboek bijhouden is iets dat ik een paar keer
heb geprobeerd. Niet speciaal van de vakantie, maar
gewoon in het dagelijks leven. Ik begon dan heel enthousiast.
Toch strandde het al vrij snel. Ik ben geen type om iedere
dag iets te schrijven, dacht ik altijd.
Na de geboorte van Tim ben ik met een dagboek begonnen
voor hem. In eerste instantie om bij te houden wat er allemaal
gedaan en gezegd werd met betrekking tot zijn klompvoeten.
Het was zoveel dat op mij afkwam en het ging over iets dat ik
erg belangrijk vond dat hij later te weten kwam. Voor hem.
Al snel begon ik er foto"s bij te plakken. En vervolgens ging
het boek over het dagelijkse leven, zijn ontwikkeling, wat we
allemaal deden, entreekaartjes werden er bij geplakt en
regelmatig een foto. Na twee jaar werd Lotte geboren en
kwam er een tweede dagboek bij. Ook bij haar schreef ik
alles op. Ik heb nooit echt iedere dag geschreven.
Ik kocht altijd van die dikke A4 blanco boeken met harde
kaft. Voor Tim de blauwe en voor Lotte eerst de rode en
later de groene. Tegen de tijd dat het boek vol was, was het
boek ongeveer anderhalf tot twee keer zo dik.
Als we op vakantie waren, moesten de boeken ook mee en
schreef ik wel iedere avond wat we die dag gedaan hadden
en waar we geweest waren. Inclusief plattegronden van het
gebied. Vaak liet ik ruimte open voor een foto die dan later
bij thuiskomst ingeplakt moest worden.
Ik ben ermee doorgegaan tot Tim 12 jaar en Lotte 10 jaar
oud was. Er zijn dus heel wat boeken vol geschreven en
geplakt die ze allebei op een dag gaan krijgen. Ik hoop dat
ze het leuk vinden. Het is een aardige beschrijven van hun
leventje en hun ontwikkeling. Ik heb het in ieder geval met
ontzettend veel plezier geschreven. 


groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten