vrijdag 10 maart 2017

Tiny pleasures #8.



A field of crocuses in bloom
Een veld krokussen in bloei

Als de krokus weer uit de grond omhoog komt en in bloei gaat staan,
is dat een teken dat de lente in aantocht is. Daar wordt ik zo blij van.
Zoals ik al eerder heb geschreven, ben ik niet zo'n wintertype. En dus
verlang ik in januari zo ontzettend naar de lente. Nu weet ik wel dat de
krokus eerder komt dan de daadwerkelijke lente, maar toch is het wel
een teken dat de lente in zicht is. Dat is voor mij al genoeg. Ik ga dan 
langzaam weer wat domen van zonder jas naar buiten gaan etc.
Voor de krokus vind ik het altijd zielig als hij (of zij) al boven de grond
uitkomt, maar er komen nog nachten nachtvorst achteraan. Dan ben
ik altijd bang dat de krokus afsterft, maar gelukkig gebeurt dat niet echt.
Op dit moment zie ik vooral de paarsachtig krokus en de witte of de gele.
Misschien zijn dat ook de kleuren die vooral in de grond worden gestopt.
Of er is een andere reden voor die ik niet weet. Dat is ook niet nodig, het
is gewoon genieten van een grappig bloemetje en de komende lente.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten