vrijdag 14 april 2017

Tiny pleasures # 12.


A contented guest
Een tevreden gast.

Wie al langere tijd mijn blog leest, weet dat ik dol ben op de
vogeltjes in onze tuin. Misschien was het wel daarom dat wij
vorig jaar van vrienden een heel mooi, sloophouten vogelhuisje
cadeau kregen. Ik heb het in de tuin gehangen op een mooie
plek zodat we het goed konden zien vanuit het huis. Daarbij
heb ik niet speciaal opgelet of ik het huisje op een plek op het
zuiden hing zodat de vogeltjes een nestje erin konden maken.

Mijn verbazing was groot toen ik even geleden zag dat er een
pimpelmeesje het huisje inging. Dat vind ik zo knap van die
vogeltjes. Ook naar buiten komen lijkt moeiteloos door dat kleine
gaatje in het huisje. Toen het afgelopen maandag zo mooi weer
was, ben ik met mijn camera klaar gaan zitten omdat ik zag dat
het pimpelmeesje heen en weer aan het vliegen was met mos
en takjes in zijn snavel. Je moet heel snel een foto kunnen maken,
wat ze zijn razendsnel in en uit het huisje aan het vliegen.
Als een pimpelmeesje een nestje bouwt in een huisje in onze
tuin, dan moet het vast een tevreden gast zijn.




Ik hoop dat we nog lang kunnen genieten van de meesjes
in de tuin. Misschien horen we over een tijdje wel de jonge
meesje lawaai maken. Mooi lawaai!
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten