woensdag 3 mei 2017

DIY; Bloemenboomstammetjes in de tuin.


Vorige week zijn er een stel grote coniferen en laurierbomen
uit onze tuin gehaald waarover op een later moment meer.
Toen de jongens van de boomrooierij bezig waren, zag ik
een mooi stammetje en moest direct denken aan iets leuks
dat ik een tijd geleden bij een winkel in Den Bosch gezien had.
En dus vroeg ik of die jongen dat mooie stammetje voor mij in
ongeveer even lange stukken wilde zagen. Daardoor had ik
acht stukken boomstam.

Gisteren zijn Lotte en ik gaan knutselen met de acht stammetjes,
de boormachine met lange boor en een achttal nepbloemen.



Ik ben in iedere stam een gat gaan boren, zo diep
mogelijk. Dat was nog een hele kunst, want ik moest
de stam goed tussen mijn voeten klemmen. Maar
vooral de boor er weer uit halen was helemaal
een heel spektakel, want er kwam veel zaagsel,
rook en het leek wel stoom mee eruit.
We hadden acht stammetjes met acht gaten. In
ieder gat deden we een beetje houtlijm en staken
er een bloem in zodat de bloem toch een beetje
vast kwam te zitten.




Nu hebben we een gezellige rij boomstammen
met bloemen die altijd bloeien. Het ziet er
heel vrolijk uit en toen vandaag de zon even
er doorheen kwam, zagen de bloemen er nog
mooier uit. Het is hier nog meer genieten in
de tuin. Nu nog het mooie weer, want de lente
is niet echt uitbundig bezig. Wel jammer, want
hier in het zuiden is het deze week nog meivakantie.
Je kunt deze DIY heel makkelijk maken en dan hoop
ik dat je er ook zo van geniet als wij.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten