vrijdag 12 mei 2017

Tiny pleasures # 16.


The scent of freshly mown grass.
De geur van vers gemaaid gras.

Ik vind de geur van gras dat net gemaaid is altijd zo
lekker. Het maakt niet uit of je het gras in de achtertuin
maait met een hand-grasmaaier, dat de gemeente het
plantsoen maait met een zit-grasmaaier of de boer
met een tractor met grasmaaier er achter.
Het ruikt lekker in de achtertuin, voor op straat en in de
weilanden als je er doorheen fietst. Ik snap dat het voor
veel mensen met hooikoorts niet zo lekker is, maar ik
heb gelukkig geen last van hooikoorts.
Waarom de geur zo lekker is weet ik eigenlijk niet, maar
het grappige is dat je het altijd eerder ruikt dan dat je
het gemaaide gras ziet. Behalve dan in het weiland, want
de boer legt het gras als het gedroogd is altijd in mooie
repen op het gras. Dat zie je duidelijker dan hier op het
plantsoen voor de deur. Ik geniet echt van de geur.
Jullie ook? Heerlijk. Weer zo'n klein genoegen.



groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten