zondag 11 juni 2017

Rabarber-aardbeienlimonade.


Een paar weken geleden zag ik op het blog van Wimke
een blogpost over rabarberlimonade met aardbei. Het leek
mij erg leuk om te maken, maar ook om te drinken. Vooral
bij warm, zomers weer. Ik had goed onthouden dat ik vier
stengels rabarber nodig had. 
Zaterdagochtend ging ik heel vroeg een eind wandelen
waarbij ik op de terugweg naar huis langs de boer kwam
en mij realiseerde dat het mooie weer van dit weekend
zich uitstekend leende om deze limonade te maken.
Gelukkig kon de boer een paar rabarberstengels vers van
het veld gaan halen, want ik begreep dat het rabarberseizoen
eigenlijk al op zijn einde liep. Ik kocht ook een citroen en wist
dat er thuis al aardbeien waren.
Thuis gekomen gingen Lotte en ik aan de slag. Ik ging het
recept maken en Lotte maakte de foto's. We hadden veel
plezier en waren benieuwd naar het eindresultaat. Maar ja,
dat moest eerst de koelkast in om af te koelen. 






Vanmorgen konden we gaan proeven en genieten van
deze limonade die we, heel toepasselijk, uit aardbeiglaasjes
dronken. Ik was wel benieuwd om de reactie van de kinderen
want wij eten eigenlijk nooit rabarber. De kinderen vonden
het dan ook wat zuur, maar de limonade is met gemak
opgedronken vandaag. Hij paste ook goed bij het warme
weer, maar je kunt hem natuurlijk altijd maken.
Althans als het rabarberseizoen is, heb ik geleerd.


Ik heb erg genoten van dit recept van Wimke en wilde
het daarom met jullie delen. Ik ga het opschrijven
in mijn speciale receptenschrift om te onthouden.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten