woensdag 19 juli 2017

DIY tasjes maken extra.


Een tijdje terug schreef ik een blogpost met een DIY over
tasjes maken. De tasjes werden direct gebruikt en waren
ook erg prettig om in je tas te hebben en dus altijd bij de
hand. Wel bedacht ik mij dat ik ook grotere wilde gaan
maken, want deze waren niet zo heel groot. Of ik heb
meestal te veel boodschappen 😊. En wat gebeurde er
toen..... Richard ging zijn kledingkast opruimen en wilde
een heleboel overhemden wegdoen. Ik dacht, eerst
knopen er afhalen en dan van het lijf een tas maken en
van de mouwen de handvatten. Aangezien ik zoveel
overhemden had en ook nog een even aantal, besloot ik
om van het lijf de tas te maken en van de mouwen van
een ander overhand de handvatten. En andersom. Op
die manier waren twee tassen elkaars tegenovergestelde.













Het werd een actie van knopen eraf, knippen, met de
lockmachine locken, handvatten aan de tas spelden en
met de naaimachine vastnaaien. Ik vond het heerlijk,
want ik heb al veel te lang de lockmachine niet meer
gebruikt. De hele tafel nam ik in beslag plus strijkplank.
Gelukkig was het zo'n mooi weer dat we alle dagen buiten
konden eten zodat ik alles kon laten liggen.



Het resultaat was dat ik veertien nieuwe grote tassen had
die heerlijk in gebruik zijn. Ik heb er zelfs een paar aan
een vriendin gegeven de ze graag wilden hebben. Het is
wel apart om ze te gebruiken, want ik moet er toch altijd
er aan denken dat het twee overhemden geweest zijn.
Dan stop ik de boodschappen er in en ben gewoon blij
met een fijne, persoonlijke tas.
Ben je van plan om een stel overhemden weg te doen,
maak er dan een tas van. Superhandig!
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten