vrijdag 7 juli 2017

Tiny pleasures # 23.


Make lemonade
Limonade maken

Ergens in de Flow las ik een recept voor limonade. Zo iets
inspireert mij altijd om het dan ook uit te proberen. Ik heb
gemerkt dat ik een nieuw recept altijd uitprobeer door het
precies zo te maken als er staat. Door het proeven en
eventueel te bespreken met mijn familieleden wordt aller
eerst besloten of het vaker gemaakt wordt, maar ook of we
graag aanpassingen in het recept zouden willen. Zo ook
met deze citroenlimonade. Lotte wilde wel meehelpen om
het te maken.

We namen 6 citroenen, 6 eetlepels honing en 2 liter ijskoud
water. Gelukkig had ik pas een waterkan van 2,3 liter gekocht
zodat alles er in zou passen.Lotte begon met de citroenen
uit te persen in een grote kom, want je weet maar nooit waar
alles heen spettert. Door de citroenen met zo'n grappige,
houten citruspers uit te persen komen er allemaal pitjes en
vruchtvlees mee. Lotte maakte een tussenstap door het sap
te zeven alvorens de honing er in ging. Even goed roeren
en als laatste het ijskoude water erbij doen. Nogmaals goed
roeren en de citroenlimonade is klaar. Tim was er ook gezellig
bij gekomen en was zo aardig om in te schenken.


  








 Natuurlijk werd de limonade direct geproefd en iedereen
vond het wel aardig, maar er moest toch nog een citroen
bij vonden we alledrie. Nadat dat gedaan was, konden we
lekker genieten van onze zelfgemaakte limonade.
Doordat ik precies het recept maak, hadden we een
enorme hoeveelheid van ruim 2 liter. Een volgende keer
maak ik gewoon de helft van het recept met wat minder
honing en als extra ijsklontjes. Hopelijk krijgen we hier
nog vaak lekker warm weer, want daar past deze limonade
heel erg goed bij. Het was in ieder geval leuk en gezellig
om dit te maken.
groet,
Marijke 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten