woensdag 23 augustus 2017

Zomervakantie #4.


Afgelopen weekend was ik vier dagen met Lotte en een
vriendinnetje in Oostende. We gaan daar iedere zomer
een weekend naar toe, omdat mijn schoonvader daar een
appartement aan zee heeft.
Deze zomer hadden we ander weer, het waaide meer
dan voorheen en een dag was er zelfs een rode vlag.
Dit betekent dat er niemand het water in mag. De
harde wind zorgde er ook voor dat je heel veel zand
over het strand zag waaien. Daardoor kwam de
afvalemmer voor twee derde in het zand te zitten.
We zagen een groot verschil in eb en vloed. Lotte ging
's morgens lekker hardlopen en de meiden hebben in
zee gezwommen. Een keer in een ruige zee en een keer
in een lekker rustig kabbelende zee. Natuurlijk hebben
we ook gewinkeld, een ijsje gegeten, over de pier
gewandeld en genoten van een frozen yoghurt.



  





Het toppunt van veiligheid zag ik op de laatste ochtend.
Lotte en haar vriendin waren in een hele rustige zee
terwijl en vier lifeguards hun in de gaten hielden of ze
niet in een of andere nood terecht kwamen. Ik moet wel
erbij vertellen dat er buiten de twee meiden niemand
anders in het water was. Of dat er iets mee te maken
had weet ik niet, maar ik kon de meiden wel veilig laten
zwemmen zo.


Het was weer een weekend genieten van de zee,
de wandelingen, de zon, de wind, het water, de
ijsjes, de gezelligheid, het luieren, de ipad, het
zwemmen, het lezen, het haken en een strandwandeling
in het donker. Ik heb zelf nog een fietstocht gemaakt
langs de nieuwe kunstwerken van de Chrystal Shiproute,
maar daarover een andere keer.
Al met al genieten zo aan het einde van de
zomervakantie met z'n drietjes.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten