woensdag 20 september 2017

De dahlia's.


Afgelopen zondag was de open dag bij de
Dahliavereniging in Vught. Je kijkt er je ogen uit.
Zoveel verschillende kleuren en bloemen is
echt schitterend om te zien. Sommige bloemen
lijken niet echt, maar dat zijn ze gelukkig
wel. De bloemen zijn een soort schubbenbol of open
en ze hebben een of meerdere kleuren. Dat heeft
moeder natuur goed gedaan, toch!.
Het is ook een geweldige omgeving om te
fotograferen. Ik laat jullie tien mooie bloemen
zien:











Terwijl ik rondwandelde en foto's maakte, zag ik ook
een aantal dieren. Hommels, een sprinkhaan en
twee vlinders. Aangezien ik benieuwd was hoe de
beide vlinders heette, ben ik ze gaan opzoeken op
internet. De eerste vlinder is de Dagpauwoog en de
tweede vlinder is de Atalanta.





  


Mooi hé! Ik werd er helemaal blij van. Van alle bloemen
en dieren, maar het meest van de Dagpauwoogvlinder.
Een mevrouw van de vereniging vertelde mij dat de
dahlia's ook geleden hadden onder de regenval van
afgelopen week en dat ze daarom kleine bosjes bloemen
verkochten. Jammer van de bloemen, maar ik kocht een
leuk bosje en ga binnenkort gewoon weer eens langs om
een grootte bos te kopen. Ze zijn toch open tot in november.


Het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar
thuis in de vaas staat het prachtig. Een mens
heeft niet zoveel nodig om een goed gevoel
te krijgen.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten