zondag 17 september 2017

In en op het water.


Het was waterweek in Den Bosch van donderdag tot en
met zondag. Gisteren zijn we gaan kijken naar de
rubberboten en Maritiem Den Bosch. Het was vrij rustig,
maar wel heel leuk. Je krijgt echt zin om een eindje te
gaan varen. De boten waren grappig versierd en de
mensen waren vrolijk. Er zongen allerlei koren liederen
waaronder vissersliederen.






Vandaag gingen heel veel mensen het water in voor de
"Swim to fight cancer". Eigenlijk zou dit ook gehouden
worden in Den Bosch, maar de hevige regenval van
afgelopen week zorgen voor een hoge stand van het
rioolwater waardoor het zwemwater niet meer gezond
was voor de zwemmers. En dus werd er gezwommen in
de Ijzeren man in Vught. Ik vond het emotioneel om te
zien, want iedereen die over de finish kwam, was zo trots.
Misschien vul ik het dan in, maar misschien waren ze
trots omdat ze het gehaald hadden of misschien wel
omdat ze zwommen voor een dierbare van ze die
was overleden aan kanker. Als je op de site kijkt, zie
je dat de tussenstand van het bedrag dat opgehaald is
ruim boven de 500.000 euro. Knap hé! 





Het was zo fijn dat dit weekend goed weer was voor al
deze activiteiten. In en op het water vraagt daar een beetje
om. Ik heb er in ieder geval van genoten om de mensen
zo blij te zien beide dagen. Ik neem mijn petje af voor
alle 800 zwemmers die zich hebben ingezet om geld op te
halen om kanker te bestrijden.

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten