zondag 19 november 2017

Een groepswandeling.


Vanmorgen hebben Richard en ik deelgenomen aan een
wandeling van het IVN Oisterwijk. De start was vanaf
Groot Speijck, een fantastische horecaplek in de bossen.
Het was een grote groep die in twee werd gesplitst. Dat geeft
aan dat er veel belangstelling is voor deze wandelingen.
Ik zelf vind het leuk om zo'n twee keer per jaar mee te
lopen, want het liefst loop ik met z'n tweetjes een route.
Het mooie aan dit soort wandelingen is dat je ineens een
heleboel dingen ziet waar je normaal gesproken gewoon
langs zou lopen. Het is erg leerzaam zo'n IVN-wandeling.
Ik had nog nooit gehoord van boompuisten, fluweel
paddenstoelen, hertengewei paddenstoel en nog veel
meer.








  



  




Het was heerlijk weer, een heerlijk zonnetje en een lekkere
temperatuur. Wel was het heel raar dat we op een gegeven
moment bij een ven stonden en we in het water konden
zien dat het even regende, maar we voelden het niet.
Het was maar heel even en misschien stonden we onder
genoeg bomen met bladeren, maar vreemd was het wel. Ik
heb genoten van de mensen, van de natuur, van alle kleuren,
van al het nieuws dat ik heb geleerd en van de gezellige
thee/koffie na afloop samen met Richard bij Groot Speick.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten