zondag 12 november 2017

Een herfst- en kastanjeboeket.


Vier weken geleden zijn Lotte en ik gaan kastanjes rapen.
Dat doen we ieder jaar en een deel gebruiken we ter
decoratie en de rest zijn om iets te maken. Ik had voor dit
jaar wel een idee, maar het koste even wat denkwerk.
Ik had nodig: kastanjes, een boormachine, stokken waar je
planten aan vast kunt zetten, een plantenbak, oase en
herfstbladeren. De herfstbladeren die ik gebruikte had ik
bij de Action gekocht en waren nep.

Ik ben begonnen met het boren van een gat in de kastanjes.
Het gat moest wel groot genoeg zijn om een stok doorheen
te steken. De kastanjes bleven vanzelf op een "noest" hangen.
Ik heb zes stokken voor een deel gevuld met kastanjes.
Vervolgens heb ik de plantenpot gevuld met de oase en heb
er de kastanjestokken en de herfstbladeren in gestoken.
De oase heb ik als laatste bedekt met een stel kastanjes.





  

Het is echt een herfsttafereel geworden met mooie
herfstkleuren. Het is heel makkelijk om te maken en staat
erg leuk op het bankje in de kamer. Het was ook een leuk
werkje om op zo'n regenachtige dag als vandaag te doen.
Vandaag hadden we namelijk regen, zon en droog weer.
En alle drie wisselden ze elkaar steeds af. Lekker weer
om binnen te blijven. Hopelijk is het weer komende
week beter dan dit.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten