woensdag 22 november 2017

Engelse plakkerige appeltaartcake.


Afgelopen zondag heb ik een Engelse plakkerig appeltaart
cake gemaakt. Ik had hem gezien op het blog van
A bookish bakerDit is een blog van de Engelse Helen. Als
je tijd hebt, moet je er eens op kijken. Ze maakt ook
schitterende filmpjes van haar kip die de moeder is van vijf
ganzen. Echt geweldig. Als ik naar haar filmpjes kijk,
krijg ik ontzettend veel zin in vakantie.

Maar ze heeft ook allerlei recepten, waaronder het recept
van "sticky apple traycake". Ik heb hem gemaakt. Het was
leuk om te doen terwijl Lotte allemaal foto's maakte.








Voordat de taart in de oven ging, heb ik er nog wat
bruine basterdsuiker overheen gestrooid (volgens het
recept). De keuken en woonkamer roken heerlijk naar
appeltaart tijdens het bakken.
  


De appeltaart is inderdaad wat plakkerig, maar heerlijk.
Het grappige was dat Richard niet wist wat we aan het
maken waren, maar toen hij een stukje proefde, vroeg
hij of het een Engels recept was. Het klopte dus precies.
Ik ga hem denk ik nog wel vaker maken, alleen dan wel
met minder suiker, maar dat wist ik pas toen ik het
recept hebt uitgeprobeerd.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten