zondag 17 december 2017

Een koud bad.


Bij ons in de tuin staat een betonnen schaal, die een
vriendin van mij deze zomer heeft gemaakt. Het is best
wel een grote schaal. Als het regent, wordt hij vanzelf
gevuld met regenwater en toen het vorige week maandag
zo had gesneeuwd was de hele schaal gevuld met ijs.

Sinds de schaal er staat, komen er allerlei vogels even
drinken of badderen. Ik kan daar enorm van genieten dan.
Het ziet er zo vrolijk uit. Nu is het water koud, want buiten
is het ook maar 1 of 2 graden. Dan is zo'n schaal nog
steeds prima om water uit te drinken, maar wat gebeurde
er vandaag...... er kwamen musjes en een merel toch
badderen.........?????? In ijskoud water! Later kwam er
ook nog een meesje achteraan. Die dacht zeker;"Oh
wat lekker, zo'n bad."




Nu weet ik wel dat vogels er op gebouwd zijn om in de
winter gewoon buiten te leven, maar ik kreeg het er
zelf zo koud van toen ik het zag. ik had ook acuut zo'n
medelijden met deze vriendelijke beestjes. Nog voor
geen goud zou ik willen ruilen.

 Ik kan ook niet zorgen voor warm water ( dat zou
waarschijnlijk ook niet goed voor ze zijn), dus ik blijf
maar iedere week een nieuwe pot pindakaas buiten
ophangen voor de vogeltjes. Help ik ze op die manier.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten