zondag 14 januari 2018

Gewoon op de fiets.



Gisteren ben ik op de fiets naar Den Bosch gereden.
Dat is een tocht van ongeveer 40 minuten, enkele
reis. Op zich is dat heerlijk, zeker met het lekkere
en frisse weer van zaterdag. Het leuke van op de
fiets gaan is, buiten de beweging, alles wat je dan
onderweg ziet. Ik fiets langs de ezeltjes, langs de
schapen, ik zie allerlei verschillende vogels, ook
natuurlijk een heel stel andere fietsers etc. Verder
is het altijd leuk om naar Den Bosch te gaan. Op
zaterdag is er gezellige markt met veel groenten,
fruit en bloemen. Ik had me zelf op een biologisch
broodje noten en rozijnen getrakteerd.





Nadat ik mijn boodschappen had gedaan en had
genoten van mijn broodje, ging ik beginnen met
de terugreis. En dat is een lastig moment, want
om de een of andere reden heb ik altijd zin om
heen te fietsen, maar niet meer in terug fietsen.
Dat is dan saai en stom. Ik denk dat ik het
makkelijker vind om ergens naar toe te fietsen
dan om dezelfde weg terug te fietsen. Daar heb
ik dan geen zin meer in. Op zich is dat raar, want
ik zie dezelfde mooie dingen om mij heen.


  
Daarom ben ik gisteren eens een andere weg
terug gefietst, in plaats van langs de provinciale
weg, nu eens langs het meer. Het is wel een
langere weg, maar wel een andere. Het beviel
wel goed. Misschien moet ik dat gewoon doen.
De heenreis anders dan de terugreis. Eigenlijk
is het heel eenvoudig. Ik heb het mijzelf een
beetje moeilijk gemaakt of het zit tussen mijn
oren. En dan heb ik het alleen maar over
"gewoon op de fiets".
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten