zondag 4 februari 2018

Twee nieuwe dekens.



Al langere tijd volg ik het blog van Happy in red. Zij maakt
o.a. mooie dekens en soms koop ik een patroon van haar.
Zij maakt de dekens meestal als babydekens, maar ik maak
er dan grotere van. Een tijdje terug had ik er weer twee klaar,
maar ik had weinig tijd om ze te spannen en te fotograferen.
De eerste was voor mij een nieuwe steek, Happy in red
noemde het het zeeschelppatroon. En zo zag het er ook uit.



Het tweede patroon had ik zelf al een tijd terug gemaakt,
inderdaad als babydekens. Nu wilde ik hetzelfde patroon
maken als grotere deken zodat een volwassene er lekker
onder kan zitten op de bank. Ik vind het grappig om te
ervaren dat het anders is om een grote deken met hetzelfde
patroon te haken dan een babydeken. Je moet veel meer
denken aan het patroon. Ik geloof dat ik bij deze deken
vaker een toer uit heb moeten halen. Dat was helemaal niet
erg, want ik had geen haast om de deken af te hebben.



Zaterdag ga ik de tweede deken aan vrienden cadeau geven.
Zij kunnen wel wat extra letterlijke en figuurlijke warmte
gebruiken. Ik hoop dat ze hem mooi vinden. En de andere
deken krijgt volgende maand een nieuwe eigenaar.
Ik vind deze constructie altijd fijn; ik vind het leuk om dekens
te haken, hier in huis hebben we er al genoeg, ik vind het
daarom leuk om ze cadeau te doen aan vrienden en tot nu
toe vonden de vrienden het leuk om er een te krijgen. Het
wordt gezien als een mooi gebaar. Ben benieuwd naar de
reactie aanstaande zaterdag.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten